20 april 2015

Het einde van ons pand aan de
van Weerden Poelmanstraat

Op maandag 20 april 2015 om 8.00 uur in de ochtend werd ons winkelpand in de van Weerden Poelmanstraat door een gasexplosie totaal verwoest.

Alles is verloren gegaan.

Omdat de explosie vroeg in de ochtend heeft plaats gevonden, waren in onze winkel nog geen vrijwilligers aanwezig. Daarom is gelukkig niemand van onze vrijwilligers gewond geraakt. Hevig geschrokken zijn wij echter wél allemaal. Ook verdrietig omdat al het werk, waarvoor iedereen zich met zoveel enthousiasme heeft ingezet, gewoon weg is. Er is nergens meer iets te herkennen. Iedere vrijwilliger heeft in onze winkel in de van Weerden Poelmanstraat in week 16 voor de laatste keer zijn of haar “eigen” werkzaamheden verricht.

Ook de andere winkeliers van “ons plein” zijn zwaar aangedaan. Door de onderlinge sociale contacten en wederzijdse klanten, waren wij toch een soort familie.

Met veel heimwee naar onze allereerste stek gaan we met goede moed verder in ons pand aan de Oranje Nassaustraat. Wij hopen dat veel vaste klanten vanuit “ons pleintje” richting centrum komen om ons daar te bezoeken, zodat we onze goede doelen kunnen blijven steunen.

Ter herinnering aan onze eerste boekenwinkel, die dit jaar in augustus 9 jaar zou bestaan, worden de foto's en de verslagen niet van deze site verwijderd.

Dank ook aan alle klanten voor hun bijdragen. Zij zijn onmisbaar geweest voor het welslagen van onze winkel.

Namens het bestuur en vrijwilligers.

Schenkingen 2020...

per 3 mei

dinsdag t/m donderdag
  vrijdag