Verslag van de Jaarmarkt 19 April 2014

Kort verslag van onze deelname aan de Jaarmarkt 2014 in Heerlen

Vol vertrouwen en enthousiasme werd door vrijwilligers Manfred en Sonja om 8.00 uur gestart met de opbouw van "ons kraampje Stichting Boekensteun Heerlen". Een gevarieerd aanbod aan boeken werd uitgestald, natuurlijk in de hoop, dat bezoekers van de "Heerlense Jaarmarkt 2014" voldoende van hun gading zouden kunnen vinden. Een goed zicht op onze slogan "boeken voor het goede doel" moest de aandacht trekken.

Tijdens een koele voormiddag gingen de eerste boeken van de hand. De boekenleggers werden rijkelijk uitgedeeld en ons initiatief om het goede doel te steunen met de verkoop van tweedehands boeken werd door bezoekers hoogst gewaardeerd.

Vanaf 13.00 uur nam Tom voor de rest van de middag de taak van Sonja over.

Na de middag nam het aantal bezoekers geleidelijk aan toe. Met de nieuwe begroeting "kent u ons winkeltje al" deelden de vrijwilligers gretig onze boekenleggers uit en lieten op die manier degenen, die onbekend waren met onze doelstelling, kennis maken met onze tweedehands boekenwinkel. Vaste klanten van onze winkel waren verrast door onze aanwezigheid en maakten uitbundig van de gelegenheid gebruik om even te grasduinen en een praatje te maken.

Met de enorme inzet van Sonja, de uitgebreide boekenkennis en professionele uitstraling van Tom, het ludieke optreden van Manfred.....én met de opruimingskreet "een boekje voor een euro" kon een aardige opbrengst voor het goede doel gerealiseerd worden.

Een geslaagde dag werd, mét een lachend zonnetje op de achtergrond en mét een knipoog naar "Jaarmarkt 2015", om 17.00 uur tevreden afgesloten.