Verslag van Kinderboekenweek 8 Oktober 2014

José Beumers leest voor

Vorig jaar is tijdens de Kinderboekenweek in onze winkel een start gemaakt met een voorleesmiddag voor de kinderen. Om ook dit jaar weer een voorleesmiddag te organiseren, namen onze vrijwilligers contact op met José Beumers. Zij reageerde enthousiast en was meteen bereid te komen.

José is vooral bekend als oprichtster van theaterwerkplaats "Het Spinazieblik" en nu sinds 2013 ook auteur van kinderboeken. In de aankondiging heeft iedereen al een beetje kennis kunnen maken met José Beumers. Zij is de vormgeefster van drie boeken van Kyte over Otsjo. Kyte is een windhond uit Spanje, die je in de boeken meevoert naar de dierenwereld. De boeken laten je nadenken over hoe wij met dieren en onze aarde omgaan, en zijn zó spannend, dat je ze in een ruk uitleest. En er staan schitterende tekeningen van illustrator Vincent Pelzer in, ook een Heerlens talent.

Bekijk hier de flyer.

Tot nu toe zijn verschenen: Otsjo, Otsjo en het Windekind en (pas uitgekomen!) Otsjo en de Regenboogbrug.

Natuurlijk was de winkel net als vorig jaar weer flink versierd en ook aan versnaperingen voor de kinderen was gedacht.

Voor kinderen is voorlezen een feest. En daarbij ook betoverend als José met zoveel geestdrift haar verhaal vertelt. Spannend is het voor de allerkleinsten in elk geval wel.

De foto's van het jonge publiek spreken voor zich.

Vacatures

Wij zoeken enthousiaste vrijwilligers. Wil jij ons team komen versterken?
Klik hier

Schenkingen 2020...

Ontwerp door iZi-Design.nl | Laatste keer gewijzigd op: 26 juli 2021 | Privacyverklaring