Doelstellingen

Stichting Boekensteun Heerlen is opgericht op 26 juni 2007 te Heerlen De doelstelling van de Stichting is het inzamelen van geld voor het goede doel door het verkopen van tweedehands boeken.

Mensen doneren hun boeken aan ons, waarna vrijwilligers ze verkopen in onze winkel aan de Oranje Nassaustraat 20-22 te Heerlen.

De Stichting heeft geen winstoogmerk. Door het kopen van onze boeken steunt u rechtstreeks onze goede doelen, want het geld dat wij met de verkoop van de boeken verdienen, doneert de Stichting in zijn geheel aan instellingen met een charitatieve, culturele of wetenschappelijke doelstelling. Deze goede doelen worden jaarlijks vastgesteld door het bestuur, in samenspraak met onze vrijwilligers en klanten.

Sinds 2010 heeft de Belastingdienst onze Stichting aangemerkt als algemeen nut beogende instelling ('ANBI'). Hierdoor hoeven onze goede doelen geen belasting te betalen over onze donaties. En wij hoeven geen schenkingsrecht te betalen over de boeken die wij inzamelen.

Dus heeft u een overvolle boekenkast, of heeft u uw boeken uit- maar nog niet stukgelezen, dan nemen wij ze graag van u over!